Maudy van Klaveren
levensoriëntatie & zingeving

Even voorstellen...

Mijn naam is Maudy van Klaveren. Mijn hart ligt bij het begeleiden van mensen die hun weg zoeken binnen het bestaan. 

Ik ben opgeleid als humanistisch geestelijk begeleider aan de Universiteit voor Humanistiek (MA). Sindsdien ben ik met veel plezier werkzaam als geestelijk begeleider in het Zaans Medisch Centrum. Daarnaast werk ik als cursusdocent voor het Humanistisch Verbond en de Vrije Academie, waar ik interactieve introductiecursussen geef over humanisme, en werk ik als geestelijk begeleider in de eerste lijn in de regio Noord-Holland.

Wat ik zo mooi vind aan geestelijke begeleiding is het maken van werkelijke verbinding met de mensen met wie ik werk. Ik vind het bijzonder om een tijdje met iemand op te mogen lopen. Uitgangspunt is voor mij: zonder opsmuk praten over dat wat er voor jou op dit moment werkelijk toe doet. Wat ervaar je? Wat is voor jou belangrijk? In mijn lessen zet ik mijn ervaring als geestelijk begeleider graag in voor het creëren van reflectieve diepgang als aanvulling op de theorie.

Mijn eigen inspiratie haal ik uit de persoonlijke en filosofische gesprekken die ik voer met vrienden en familie en het lezen van - vaak historische - romans. Daarnaast geniet ik enorm van de weidsheid van de bergen.

In het kort

  • 2021 - heden
    Geestelijk begeleider in de eerste lijn via Centrum voor Levensvragen Noord-Holland, Centrum voor Levensvragen Amsterdam-Diemen en Stichting Questio 
  • 2020 - heden
    Cursusdocent, Humanistisch Verbond en Vrije Academie
  • 2018 - heden
    Geestelijk begeleider, Zaans Medisch Centrum
  • 2020 - 2021
    Geestelijk begeleider, Spaarne Gasthuis
  • 2015 - 2018
  • Master Humanistiek, Universiteit voor Humanistiek
  • 2018
    Wie ben ik en wie wil ik zijn? Existentiële processen van transgender personen
    masterthesis, Amsterdam UMC locatie VUmc
  • 2016 - 2017
    Geestelijk begeleider i.o., Amsterdam UMC locatie VUmc
  • 2012 - 2015
    Bachelor Humanistiek, Universiteit voor Humanistiek
  • 2014
    Bijvakken Gender Studies en Postcolonial Studies